sábado, 21 de agosto de 2010

THE AFFECTION OF DUBLIN!

English:
With the same hand that you receives the slap, Dublin also gives you the affection.
The history that I tell you now looks like soap opera:
Friday morning I went to my service. Arriving there, I found another cleaner in my place, doing cleaning. My boss said to me that there was no reason to worry me. The job was garanteed.
"Ok, Thereza! I will be back tomorrow! See ya!"
On the way for my work, there's a piano shop, and I always had desire to know there.
This morning I had time...

Arriving, I saw one man with yours forty something years old... appearing be friendly.
I introduced my self and started talking. We talked about pianos, about Ireland, Europe, about our lives...
I told you about me and how I learned play piano and how I like musics who envolves pianos.
- "Could you play piano to me??" I ask him.
- "Oh my Gosh!.. Of course!" He answered.
He played to me 4 or 5 musics!
After this I did a question to him.
"Can I come here to pratice piano, sometimes?"
I asked it to him for one reason: I'm giving piano lessons for two childrens, but, despite I know the theory, I lost the pratice in my fingers!
I must pratice to be a good teacher.
He aswered: "No. .. because the store owner probably would not like."
He continued... "But... I have one piano in my home.. and I don't know what I do with it. I don't have space to put it...
... Do you want for you????"
 
YES!!! I WON THE PIANO!!
He justified his actions saying:
"I wanted give my piano for anyone that loves piano. I see this in you."
Can you believe??? ( Lucky that snapped the picture!)
I was amazed at the kindness, generosity and selflessness of this man.
Thank you John!

Thank you all!


Português:
O Carinho de Dublin.
Com a mesma mão que recebe o tapa, Dublin também lhe da o carinho.
A história que eu vou te contar agora parece novela:
Sexta de manhã eu fui ao meu serviço. Chegando lá, encontrei outro faxineiro no meu lugar, fazendo a limpeza. Minha chefe me disse que não havia nenhuma razão para me preocupar. O trabalho estava garantido.
"Ok, Thereza! Eu volto amanhã! Até logo!"
No caminho para o meu trabalho, há uma loja de piano, e eu sempre tive vontade de conhecê-la.
Nesta manhã, tive tempo ...
Chegando, vi um homem com os seus quarenta e poucos anos... parecendo ser amigável.
Eu me apresentei e começamos a conversar. Nós falamos sobre pianos, sobre a Irlanda, na Europa, sobre nossas vidas ...
Eu falei de mim e de como eu aprendi a tocar piano e de como eu gosto de músicas que envolvem pianos.
-"Você pode tocar piano para mim?" Eu pergunto-lhe.
-"Oh meu Deus! .. É claro!" Ele respondeu.
Tocou-me 4 ou 5 músicas!
Depois disso, eu fiz uma pergunta a ele.
- "Posso vir aqui para praticar piano, às vezes?"
Eu perguntei a ele por um motivo: eu estou dando aulas de piano duas crianças, mas, apesar de eu saber a teoria, eu perdi a prática nos meus dedos!
Tenho de praticar para ser um bom professor.
Ele aswered: "Não. .. porque o dono da loja, provavelmente não gostaria."
Ele continuou ... "Mas ... eu tenho um piano em minha casa .. e eu não sei o que fazer com ele. Eu não tenho espaço para colocá-lo ...
... Você quer para você ????"

SIM! EU GANHEI O PIANO!!!
Ele justificou suas ações dizendo:
"Eu queria dar o meu piano para alguém que ama piano. Vejo isso em você."
Dá pra acreditar??? (Sorte que bati a foto!)
Fiquei espantado com a bondade, a generosidade e o desprendimento desse homem.
Obrigado John!

Abraços a todos!

3 comentários:

Carolina Bornholdt disse...

Que bonito!!!!
Parabéns pelo presente!
Fiquei emocionada! hehe

Beijos

Carolina Bornholdt disse...

Ah! Comecei a trabalhar num atelier!!!

Manu Martins disse...

Poxa, que legal isso, de verdade!
Como tem gente boa nesse mundo =]
Parabens pelo piano ;D

Beijos.